Zpět na zeď

16. ledna

Ekologická katastrofa na ostrově Mauricius

25.července 2020 došlo k nejhorší ekologické katastrofě v dějinách ostrovního státu Mauricius.
Tehdy tam 300metrová japonská nákladní loď MV Wakashio (provozovaná společností Mitsui OSK Lines) najela u Pointe d'Esny na mělčinu a rozpůlila se o korálový útes. Do oceánu uniklo přes 1000 tun paliva, zbylých 2500 tun se z lodi podařilo postupně odčerpat.
Mauricius, který je proslulý svým křišťálově průzračným mořem, se mohl ekologické katastrofě vyhnout, ale tamní vláda nezareagovala včas. Palivo z nádrže začalo unikat až 12 dní po nárazu, ale během té doby nebyly podniknuty žádné kroky k jeho zadržení.

7.2/10
  • Komentářů: 29
  • |

Komentáře

Jen dotaz proč udávají tekuté palivo v tunách ? To bylo v článku co ,aby to vypadalo že je toho méně 😃 v literech by toho mohlo být až o 1/3 větší číslo (hustota)(objem vs váha)
možná, že u lodi tě zajímá hlavně výtlak/ponor ? ale třeba mě některý kapitán osvěta poopraví
Protože v tankerech je ropný mazut s různou vyskozitou. A prodává se na váhu, nikoliv objem. Je to defakto nejlevnější sračka co zbyde z rafinace. Je tak tuhá, zhruba na úrovni másla co máš v lednici, že před spálením a zavedením do motoru, musí být nahřáta podle typu (jsou 4) od 75C do 114C.
Když je to tuhé jako máslo, jak to mohlo vytéct? 😃
roztátý máslo pičo
Takze neco jako prumerny smrado-dyzl...
Hoj dík za info !,takže hustota rozdílná a motor to neřeší 🙂 jen je mi teď líto gréty zase nebude rok mluvit (kecám je to píča)
Asi ze stejného důvodu jako ,když po tom co se uděláš ti vyteče do kalhot mozek. 😂😂

Zobrazit celou diskuzi