Zpět na zeď

16. února

ESB po nárazu letadla

28.července 1945, New York, USA: Vinou chybné navigace v mlze narazil do severní strany (mezi 79. a 80.patrem) Empire State Building americký bombardér B-25, který pilotoval William F. Smith jr. Při neštěstí zahynulo 11 lidí pracujících v 79. patře a tři členové posádky. Při nárazu jeden motor spadl do výtahové šachty, kde způsobil požár, jenž byl po 40 minutách uhašen. Druhý motor proletěl budovou a skončil jeden blok dále, na střeše jiné budovy. Nárazem ani následným výbuchem nebyla narušena statika budovy, škody byly vyčísleny na 1 milion dolarů. Hned následující týden byla tehdejší nejvyšší budova světa opět otevřena.

Jistá Betty Lou Oliver tehdy obsluhovala výtah, který se kvůli nárazu zřítil o 75 pater. Pád ale přežila a dodnes je zapsána v Guinnessově knize rekordů.

9.2/10
  • Komentářů: 52
  • |

Komentáře

Můžete si prohlédnout můj porno na odkazu - www.onlyprivate.site/xxv
porovnávat konstrukci dvojčat a ESB je stejné jako srovnávat ty dvě letadla... Kdo viděl dokument September 11: The New Pearl Harbor, nemůže ofiko verzi věřit ani omylem. Ona jinak stačí obyčejná fyzika ZŠ btw 🤠
A ty už jsi tu ZŠ dokončil?
Další důkaz, že tyhle budovy náraz letadla naprosto bezpečně ustojej... Narážím samozřejmě na to, že 11. září je práce CIA a zbrojařské lobby! A klidně mi dejte, kolik palců dolů chcete!
Můžu tě uklidnit, nechci ti dát vůbec žádnej palec 😉
Nehodlám se pouštět do konspirační bitky, jen poznámenám, že B25 je o dost menší než letadla, která napálila do WTC. Pravdu o WTC se nejspíš nedovíme nikdy.
B25 - hmotnost 9 tun... Boeing 767-222 - hmotnost 179 tun... To je jako kdybys tvrdil, že když Smart nezboří Oktávku, tak musí Oktávka rozdrtit i plně naloženej kamion. Přesně takovou sračku si tady napsal.
A ještě pro inteligentnější. B25 rychlost 450 km/h, B767 rychlost 900 km/h. Kinetická energie roste s kvadrátem rychlosti. Dvojnásobná rychlost je tedy čtyřnásobná energie. Náraz do dvojčat byl tedy 80x silnější než tohle a nepočítám množství paliva, které bylo o desítky tun vyšší. Pokud tohle dokáže udělat B25, tak se divim, že dvojčata nespadly hned po nárazu.
Ty vole místním inženýrům z vysoké školy života tady nemůžes argumentovat fyzikou, kdes to kdy viděl? 😃
Jsi magor
No, jistá Betty Lou Oliver musela těch 75 pater ale pořádně vodpružit v kolenou... 🙃
aspoň jste mohli přidat více fotek https://live.warthunder.com/post/503224/en/
Jojo, a pak někdo řekne, že dvojčata spadly bez termitu, jen kvůli nárazu dvou letadel 😃
porovnej si B-25 a Boeing 767 ... ikdyž teorii, že by za to mohli letadla taky neschvaluji.
máš recht, jak jsem to opravil špatně tak mě to trklo, ale na se tu nehraje
Zvláštní 🤔 čekal bych, že tě někdo začne napadat že jsi konspirátor, že věříš hloupým teoriím, o kterých nějaká hlava v televizi řekla že to je nesmysl a kdesi cosi. Zřejmě teď nějak neví co na to napsat 😂😂
Jak říká KantaurBezZavazku, seš konspirátor... a já říkám, že seš ještě k tomu debil... 😉
👍nehraje, jen trollim 😉
esb neni wtc
to je úplně jedno. Jde o to, kolik tam bylo paliva a jakou rychlostí to tam narvaly. A nic to nemění na tom, že ty budovy byly na naráz letadla stavěné. Ocel se taví při jiné teplotě než hoří letecký benzín. Nebo byl v padesátém patře chemický sklad?
Hery to dole hezky popsal, prvně si něco nastuduj o tom tématu a pak vytahuj termita.
tady mas precizni porovnani velikosti tech dvou letadel. B25 je trpaslik
https://cdn-live.warthunder.com/uploads/b6/f839b50a2eb8fec9b11c75890791ff283792e3_mq/b251.jpg
Strength loss for steel is generally accepted to begin at about 300°C and increases rapidly after 400°C.
To nic, Doolittle zase něco trénoval 😃
Panečku, díra jako do fešákovo prdele.🍆🔦🕳
Ta baterka :D:D:D
Chvála Bohu, že to nebolo teroristické lietadlo naložené bombami, lebo to by dopadlo trošku horšie 😅
V té době muslímáci tahali šneky za ocas.Byli ještě za opicema!Rozvoj přišel až s internetem ani školy tam doposud nemají ok.Je to spíš o samostudiu a kačkách!
a mezitím u nás v ulici opravují rok asi 500 metrů silnice ..... 😑