Nehoda při paraglidingu #3

12. září

Následky nehody nejsou známy.

7.5 /10

VOSIČKA

Zhlédnuto: 8 922x Hodnocení: 7.5/10 Komentářů: 15 Kategorie: sport

Značky: nehoda , pov , vítr , pád , dopad , paragliding

Komentáře

Komentovat
zbývá znaků: 0
kokotkov nevaziac si svoj zivot nelutujem...chcel si adrenalin,mas ho,mohol si zdochnut,zdochol sil ...luto mi je rodicov,pretoze maju kokotske deti
Následky nehody nejsou známy, ale lze je dobře odhadnout 😈.
Zkouk jsem to znova a při té první zatáčce vzal pravou moc změknul mu vrchlík a jak se lekl vzal moc levou jako kontra a už to jelo....malá výška nad terénem na takovéhle kejkle....jako když mladej s ještě vhlkým řidičákem v kapse vlitne s rozhulákaným BMW do louže na dálnici a vzpomíná že mu někdo říkal něco o aquaplaningu...............
  • SZP
  • 12.09.2022 19:31
Zníš jako člověk, co se v tom vyzná. Mám dotaz 🙂 nedávno u nás zemřela mladá holka, když v cca 200 m nad zemí vypadla z paraglidu. To je tak jednoduché z toho vypadnout, řekněme omylem? Byla zkušená, létala dlouhé roky a pak tu padla takhle k zemi..
Záleží na typu sedačky, nejjednodušší otevřená, bez pytle na nohy má pouze nožní popruhy a jeden prsní. Ale!! pokud si sedačku nastavíš hodně na pohodlí, tedy víc ležíš než sedíš, tak ten prsní popruh je před tebou třeba i 50cm.....takže stačí aby jsi si před startem nezapnul nožní popruhy, protože je to rutina a prostě zapomeneš, rozběhneš se třeba z černé sjezdovky tam je za pár vteřin letu s jistotou i těch 200m výšky a je to.....hrůza když to píšu!!!!!
Tohle bylo už po nějaké době ve vzduchu, takže bohužel dopad na rovnou plochu z 200 m a bylo hotovo. Každopádně díky, já nelétám, ale dělám u ZZS a fakt mě zajímalo, jak se něco takového může stát. Občas sbíráme paraglidisty ve stromech, ale aby nějaký vypadl, to jsme tu měli poprvé
Co se ke mě doneslo, měla ten den prvně jinej typ sedačky, tzv. kokon a někdo to tam před jejím startem někam pověsil, tak trochu stres. Mohla si zapnout jen pultík s přístroji a zapomenout na nožní popruhy - opticky to kreje ten pult...to si asi lze představit. Celej let to nemusíš poznat, při startu máš křídlo "na ramenou" a hned nasedneš....vysedáš až před přistáním, tak, abys visel právě na těch nožních popruzích...
Vário mu neřvalo, že by před tím jeho zásahem padal, takže netuším co tou prudkou otočkou sledoval, stalo se nevyhnutelné, přešel do spirály a na reakci neměl výšku.....
Taky je důležitý, kde se pohybuje. Na osluněný straně plný kamenů je horkej stoupák jak prase, ve žlabu na druhý straně přesně naopak, tam je to "vymrzlý". Pokud bude přímo nad horou a ne dost vysoko, dostane se do bočního větru, kterej mu to může složit. Myslím, že je to tenhle případ.
S tím co měl nad hlavou udělal školáckou chybu. Když má takovou úzkou "žiletku", už by měl mít něco za sebou.....taky velmi záleží na poměru jeho váhy a nosné plochy toho glidu. Šel proti větru udělal otočku, to mu samozřejmě klaplo obě uši, páč ten hadr nad hlavou potřebuje dopřednou rychlost, aby se držely nafouknuté všechny komory a zazmatkoval...kdyby do toho nehrabal, tak se mu nafouknou, ale letěl by po větru takže na hraně udržitelnosti....
Měl si koupit rogalo a ne hadru na špagátu.
Ovšem za hranou kopce se tvoří nebezpečné tubrulence, které dokážou rozhodit a strhnout asi do vývrtky nebo co jej to potkalo tady na videu. Nebo shrnout, překroutit křídlo s podobným výsledkem.
Třeba někomu ušetřím hledání, které jsem potřeboval já, když mě zajímalo to pípání v pozadí. Jedná se o variometr - přístroj který určuje změnu výšky, rychlost klesání nebo stoupání. Pokud nemá displej a nebo aby na něj pilot nemusel koukat, nastaví pípání. Čím výše pípá tím rychlejší je stoupání, pilot může zatáčet a tím se snažit udržet ve sloupu stoupavého proudu, který je jako výtah (někdy i rychlovýtah)
Na to vymysleli šruby
Aspon ze krical...