Pracovní nehoda #154

06. dubna

Nehoda při navíjení kotvícího lana na kontejnerové lodi švýcarského přepravce MSC -  Mediterranean Shipping Company (konkrétní název lodi prý nesmí být zveřejněn). Stav zaměstnance také není znám.

9.1 /10

košík

Zhlédnuto: 16 430x Hodnocení: 9.1/10 Komentářů: 39 Kategorie: video

Značky: video, nehoda, cctv, pracovní nehoda, zaměstnanec, loď, pracovník, lano, kotva, navíječka

Komentáře

A podařilo se mu to i napodruhé, prostě neponaučitelnej
Řekl bych, že jediný stav vdovy zaměstnance je tam znát.
Ale ten začátek byl hodně napínavej!
Je mu hodně.
To znám. To je jak když natáhneš gumu od tepláků a pak ji pustíš.
Musim opravit nadpis, nejedna se (temer urcite) o kotevni lano, ale zrejme lano od tezarske sondy. Kotvy velkych lodi maji klidne 15-45 tun + delka retezu (kolem 800 metru), kde kazde oko retezu vazi treba 50kg. Inspekce retezu se dela kazdy rok - rentgenem oko po oku a ty se sebemensim poskozenim se vymenujou. Samozrejme se ne to ale i tak trochu "sere".
MSC ma i flotilu pruzkumnych/tezarskych lodi, ktera zkoumala pro Francii od r. 2012 naleziste plynu kolem Kypru (2 roky jsem na jedne pracoval). Dostali jsme se dokonce do konfliktu s tureckym torpedoborcem, kdyz na nas opakovane najizdel - pri manevrovani jsme takhle ztratili sondu co jsme ani nestacili vytahnout - 400 m hluboko. Francouzi potom poslali do oblasti Le Triomphant a uz byl klid.
prdne ti jeden článek a jsi nahraný, co je špatného na ocelovém laně ?
Retez ma mnohem vyssi zivotnost, muze se jakkoliv ohybat, neni tak nachylnej na poskozeni o cokoliv ostryho (sutry na dne), mnohem lip se opravuje (u lana je to dost slozity, resp. neni ale pak ho nemuzes vetsinou uz navijet - minimalne ne v puvodnim polomeru), lip se kontroluje jestli neni poskozenej.
Teda, klobouk dolů.
Tak je to buď kokot, nebo má průser bezpečák co ho poučoval. Vždyť i u obyčejného autonavijáku má člověk stát v kterémkoliv směru vždy dál, než je aktuální napnutá délka zatíženého lana.
Bezpecak je vzdy z obliga😁😁 ale pravda, u nas na sachte se hodne veci taha pres rolku (kladkostroj), nikdy bych nestal naproti rolce, kdysi tak pomrelo hodne chlapu, bim, prask a 40kilova rolka ti leti primo do hlavy velkou rychlosti. Zbytecne smrťaky
Proč nesmí být název zveřejněn?
A platí to s helmama jako s botama? Když jsou nasazený a příjde se o ní, je konec? Ten konec ,,lana,, byl nějakej popruh. Řetěz by byl asi horší.