Praskání skla za letu

23. května

Dramatická chvilka.

9.1 /10

košík

Zhlédnuto: 20 869x Hodnocení: 9.1/10 Komentářů: 70 Kategorie: video

Značky: video, nebezpečí, destrukce, štěstí, pilot, kokpit, čelní sklo, letadlo, sklo, drama

Komentáře

Komentovat
zbývá znaků: 0
podle me horeni bylo materialu uvnitr skla nebo vrstev. netusim jak to dany druh letadla ma. Treba konkord ten byl rozhavej jak se rika doruida kdyz jetel ale tohle je asi jina liga
A proč bych mě to jako mělo vzrušovat? Když sedím v bezpečí, vzadu v prostoru pro pasažéry...to co se děje někde v pilotní kabině mi může bejt celkem buřt ne? :smile:
Prostě jim vyskratovalo vyhřívání předního skla - asi výrobní vada. Podle toho jak jsou v klidu mají v povinném ručení sklo pojištěné .
Autosklo HLEĎA
Nechapu jak mohl rozhavit sklo kdyz leti jenom na tlak vzduchu ktere nikdy nevznikne ohen... nechapu to... mohl prosim pekne vysvetlit. Dekuji
To, co považuješ za rozžhavené sklo, jsou s největší pravděpodobností odražené paprsky ze zapadajícího slunce (je chvilku vidět na horizontu). Sklo v prasklině se chová jako zrcadlo a v některých místech je nastavené tak, že se to slunce odráží do objektivu.
Jezismarja.... to me nikdy nenapadlo...paprsky od slunce,:fearful:plus1:
No já nevím, vzhledem k tomu že to v těch místech i černalo a tam kde se udělala větší bublina tak to najednou prasklo tak bych usuzoval že se to opravdu rozžhavilo.
No já nevím, ale vzhledem k proudění vzduchu o teplotě -40°C rychlostí několik set km/h pochybuju, že by se to sklo mohlo bodově ohřát až na teplotu, kdy rozžhaví až začne zářit. Na horizontu je vidět přesně ta samá barva jako jsou ta "rozžhavená" místa, logické vysvětlení pro to i pro tmavá místa je lom světla v prasklině. Ta je ve videu ostatně černá i tam, kde to "žhavé" místo ani na chvilku nebylo.
astrix ty jsi piča... podle tvé teorie že na zemi je +20°C tak nejde nic ohřát na větší teplotu než je těch +20°C ?
Kunda z ryby jsi ty, fakt neskutečný trotl. Evidentně nerozumíš psanému textu, jelikož nic takového jsem nenapsal :smile: Nepsal jsem že tam nemůžeš něco ohřát třeba na 1000°C. Ale k tomu potřebuješ pořádný zdroj tepla. A ten teda ve videu fakt nevidim. Ty snad jo? Navíc proud vzduchu o rychlosti řekněme 400km/h a teplotě -40°C působí jako účinné chlazení. Pokud jsi zastánce teorie rozžhaveného skla, tak to zkus nějak smysluplně vysvětlit.. rád se zasměju :smile:
...mě ještě napadá statická elektrika, to sklo bude vrstvené (pokovení, folie, sklo, atd...) tak by to mohlo udělat něco jako kondenzátor.... kdo ví...
Tak jsem to ještě párkrát zkouknul a trochu pogooglil. Je fakt, že tam toho slunce na horizontu moc vidět neni. Mělo by se jednat o nějaké selhání elektrického vytápění čelních skel. (nevím jestli k tomu došlo až kvůli prasklině, nebo jestli to praskalo kvůli poruše vytápění), nicméně to žhavé by měly být elektrické oblouky v místech, kde se elektřina snaží najít cestu a překlenout prasklinu. A z toho vzniká i to výraznější zčernání.
Tak jsi měl pravdu, zjevně ses na to díval pozorněji.. :smile: opravil jsem se v commentu výše :slightly_smiling_face:
Jo, kouk sem na to ještě 3x, něco jsem pohledal a jsou to zřejmě elektrické oblouky v místech přerušení el. obvodu el. vytápění skel .. koho by to napadlo, no.. mě ne : )
nj čínský skla z AutoKelly:-)
Měli snížit rychlost na minimum, aby snížili tlak na sklo a plachtit jako s větroněm
Odborník ... Plachtit budou třemi kily za hodinu stejně :smile:
Nebo udělat protitlak otevřenou dlaní
Seš dement nebo kouzelník? Si fakt myslíš, že venku je větší tlak než vevnitř? Nebo jak chceš dlaní tahat za sklo?
no venku je tlak o dost menší a letadlo je oproti vnějšímu tlaku vzduchu natlakovaná hliníková trubka, ale otázka je jakému tlaku je vystavené to čelní sklo při běžné cestovní rychlosti. vzduch je tam sice řidší, ale pořád je ho tam dost aby se v něm dalo lítat (aby působily vztlakové síly na křídla) a nějaký ten odpor vzduchu tam určitě bude :blush:
každopádně vlastní dlaň bych proti tomu sklu určitě nedal.. ta představa jak se to rozsype a střepy ze skla se mi zaříznou do dlaně by mi to asi nedovolila :smile: jako zajímalo by mě jak to vypadalo, když to prdlo.. a jestli přitom kopilot seděl na svém místě... :smile:
ono je taky dost možný, že to přesně tak udělali... snížení rychlosti + klesání do minimální výšky je prakticky nutnost i v případě dekomprese kabiny (což se s dírou v letadle dá celkem očekávat) :smile:
Nejsem si jist, ale počkej zeptá se mámy
astrix: Takového kokota jako jsi ty jsem dlouho neměl čest potkat. Tlačit na sklo z druhé strany je ještě hroší než ho nechat být tak jak to je, protože tím změníš konstrukční zatížení na které bylo sklo navyklé a navrhnuté. Tím přeneseš sílu a směr sil do míst, které může v takovou kritickou chvíli předčasně vyvolat totální destrukci. Další věcí je, že připoutaní piloti ze sedačky na to sklo stejně nejspíš nedošáhnou.
Proč neodpovíš rovnou mě ty zmrde? Se bojíš odpovědi, nebo co? Bojíš, žejo? :smile: Já sem tady žádný tlačení dlaní na sklo nenavrhoval, tak si mě ty kreténe laskavě neber do huby, ok? :smile:
A jinak ti dám skvělou radu, jestli chceš vidět arcigenerálního kokota, tak si kup zrcadlo a podívej se do něj. Zrcadlo ti ho zaručeně ukáže.
Můžou za to Ufoni. Na záběru napravo nahoře. A je to jasný.
To video je z jiného incidentu, ten s A319 Sichuan Airlines se stal 14. května a zmíněné aerolinky i jiné aeroweby to video označily za "fake" (resp., že je to z jiné příhody). Ale jako ilustrační video dobrý.
ok...popis smazu
ale ta fotka uz smazat nejde
To zná snad každý, od letadla před tebou odletí kamínek a už to jede.
Dobrý :blush:
  • Sker
  • 23.05.2018 15:13
https://viewfromthewing.boardingarea.com/2018/05/14/airbus-a319-windshield-burst-glass-hitting-co-pilot-today/