Časosběr výroby Porsche 911 GT3

04. dubna

Zuffenhausen, Stuttgart, Německo: Podvozek vozu Porsche 911 GT3 prošel před svou 117fázovou montáží více než jednodenní přípravou v karosárně a lakovně. Jednou z výzev při lakování vozidel a vývoji laku je práce se směsí materiálů podkladových komponent. Karoserie vozidla se již skládá z několika různých ocelových a hliníkových materiálů a může obsahovat také uhlíková vlákna nebo polypropylen. Dávky laku musí vyhovovat všem vnějším prvkům stejně a vytvářet stejnou barvu.

 

Před vstupem do lakovny je karoserie odmaštěna, natřena fosfátovým nátěrem a podrobena elektrochemickému procesu, který se používá hlavně pro ochranu proti korozi. Během procesu lakování se karoserie ponoří do nádrže, která je naplněna elektroforetickou ponořovací barvou a deionizovanou vodou. Aby se dosáhlo optimálního pokrytí karoserie, otáčí se v nádrži kolem vlastní osy.

 

Poté se na karoserii a panely nanese základní, podkladový a bezbarvý lak se standardní barvou, přičemž se mezi těmito třemi fázemi spotřebují přibližně 4 litry nanášecí kapaliny. Základní nátěry se volí podle výsledné barvy; světlé barvy vyžadují světlý základní nátěr, tmavé barvy tmavý základní nátěr. Základní nátěr je barevná vrstva, která dodává požadovaný odstín a je silná pouze do 30 mikrometrů. Pro srovnání: běžný papír do tiskárny má tloušťku kolem 100 mikrometrů.

 

Poslední vrstva vozu, bezbarvý lak, je nejtlustší a je nastříkána v rozmezí 30 až 50 mikrometrů, což názorně ukazuje, jak tenké jsou jednotlivé vrstvy laku. Natřený vůz se poté suší při maximální teplotě 200˚Celcia po dobu více než dvou a půl hodiny.

 

Standardní, metalické a speciální barvy jsou předem konkrétně definovány pro každou modelovou řadu v řadě a v některých případech dokonce pro každý derivát pro každý modelový rok. Množství nabízených barev je dáno počtem skladovacích nádrží a zásobovacích linek barvy v rámci lakoven ve výrobních závodech. Z tohoto důvodu nemůže být z čistě technického hlediska pro model 911 nabízeno více než 17 standardních barev exteriéru.

 

V rámci programu Paint to Sample je na nové vozy 911 nebo 718 z výroby k dispozici více než 100 dalších předem schválených barev nad rámec standardní nabídky. Modely Taycan, Cayenne, Panamera a Macan mají k dispozici více než 50 dalších možností. Nové odstíny lze zvážit i prostřednictvím programu Paint to Sample Plus, pokud chce zákazník postoupit o krok dál, což je proces, který dokáže barevně sladit téměř jakýkoli požadavek, pokud projde přísným testem proveditelnosti.

 

Program Paint to Sample Plus je v současné době k dispozici pouze pro vozy vyráběné v Zuffenhausenu - 911, 718, Taycan - a samotný vývoj barvy trvá nejméně pět měsíců. Paint to Sample Plus nabízí zákazníkům možnost trvale rozšířit barevnou paletu Porsche o další barvu. Všichni zákazníci, kteří poprvé požádají o barvu a zaplatí příplatek za vývoj barvy, se mohou považovat za tvůrce této barvy. Zákazník a barva jsou zaznamenány v databázi barev Porsche a barva je co nejrychleji přidána do předem schválených možností v programu Paint to Sample, aby si nově vytvořenou barvu mohli objednat i ostatní.

8.9 /10

VOSIČKA

Zhlédnuto: 6 158x Hodnocení: 8.9/10 Komentářů: 22 Kategorie: technika

Značky: timelapse , dron , výroba , porsche , časosběr

Komentáře

Komentovat
zbývá znaků: 0
  • ujjo
  • 10.04.2022 20:00
vyrábět tak drahé auto v podobných podminkých jak zasraný nekvalitní hnujdaj pod tlakem na zkurvené lince to snad nemyslíte vážně.......
  • Joan
  • 05.04.2022 05:23
pekny, ale kabelovy svazky ostatnich Porsche se vyrabeji kde ?, no na Ukrajine, takže momentalne maji docela problem 😏
ale to jen u elektrických modelů Porsche Taycan pokud vím. Ty používají 800V nabíjení a u těchto modelů Porsche zastavilo výrobu, právě kvůli válce na Ukajině.
Žil tu mezi Čechy a jen za to že byl ve stejné straně jak Putin v NSDAP tak mu piče pirátský sundaly z baráku pomník. Svět by nám Porsche zaviděl, ale holt politika...
Krása ale pak nemají být tak drahý když je vyrábí v Německu 😃 Jak je možný že je nevyrábí jinde aby snížili cenu ? Docela by mě zajímalo proč tomu tak je... samozřejmě mě napadají důvody ale nechci tady dělat pořád chytráka..
neboj, zrovna ty fakt nemusíš mít obavy, že by si tě někdo spletl s chytrákem
Arijská ruka.Auta pro čistou rasu. Pokud ti na to sáhne mongol nebo cikán tak hodnota klesne. Jde o duchovno...
Ty toho nechápeš asi víc ale neva každej nemusí být génius.Stačí když seš MMA borec (údajně) 😀👍
Jeden z důvodů může být ten že nejsou tak tupý aby přesouvali fabriky do jiných zemí ...
Nemají to za potřebí. Na každé 911 vydělávají přes 100%.
Mrdko špinavá nezajímáš mě tak se nezajímej ty o mě
Běž si dát čáru ty feťácká gumo
Ale proč vole .. to je ta hlavní otázka .. DŮVOD. Téhle důvod si strč víš kam..
To pořád neříká nic o tom proč by neměli chtít 300% .
Pičovina .. jde o něco jinýho
Já nepotřebuju aby mě lidi jako jsi ty považovali za chytráka ty čuráku dementní 😃 myslíš že potřebuju tvůj obdiv ? Hahahahaha ..
na to nikdy nepřijdeš 🤣
Breč breč nácíčku 🖕😀🇺🇦
Nesnáším nacisty ty mrdko
sis zase nevzal prášky že? takový schýza tvl
drž hubu a starej se o sebe ..
Pokud po naší zemi běhá brutálně psychicky nemocný člověk jako ty, tak otázkou na tvůj stav se starám mimojiné i o sebe.