Detailní pohled na kráter na planetě Mars ( 8k )

08. května

Toto je snímek ESP_073055_1675 z kamery HiRISE na palubě sondy Mars Reconnaissance Orbiter. Výška snímku je přibližně 1 km od povrchu pořízeného z výšky oběžné dráhy 250 km.

HiRISE ( High Resolution Imaging Science Experiment ) je nejvýkonnější kamera, která kdy byla vyslána na jinou planetu. Kamera je jedna ze šesti přístrojů na palubě sondy Mars Reconnaissance Orbiter.  Barva, kterou vidíte na snímcích HiRISE, není "skutečná" barva, kterou by lidské oči viděly na Marsu. Je to proto, že kamera HiRISE vidí Mars v jiné části spektra než lidské oči. Kamera má tři různé barevné filtry CCD: červený, modrozelený a blízký infračervený. Falešné barevné snímky jsou nesmírně cenné, protože osvětlují rozdíly mezi různými materiály a texturami.

Mars Reconnaissance Orbiter ( MRO ) je sonda určená ke studiu geologie a klimatu Marsu, k průzkumu budoucích míst přistání a k přenosu dat z povrchových misí zpět na Zemi. Součástí orbiteru jsou tři kamery ( HiRISE, CTX a MARCI ), dva spektrometry ( CRISM ) a radar ( SHARAD ) a dva "vědecké přístroje", které využívají data z technických subsystémů pro sběr vědeckých dat.

9.0 /10