První vrtulník s padákem

21. dubna

ITÁLIE: Italská společnost Curti Aerospace vyvinula první vrtulník vybavený padákem. Jmenuje se Zefhir, je vyroben z uhlíkových vláken a v rotoru má padák, který lze v případě technické poruchy otevřít.

9.5 /10

košík

Zhlédnuto: 20 494x Hodnocení: 9.5/10 Komentářů: 62 Kategorie: technika

Značky: letání , záchrana , technologie , vrtulník , helikoptéra , vynález , itálie , bezpečnost , evropa , padák

Komentáře

Komentovat
zbývá znaků: 0
1) nikdy jsem nepochopil proč vrtulníci nemají padák. 2) nějaký pán z konstrukce letadel mi vysvětloval, že to nemá cenu, že to nikdo nezaplatí, že jde jen o cenu a nikdo to tam nechce. 3) navrhovla jsem aby byl stator kolem kterýho obíhá rotor tlustší a mohl se vystřelovat jakoby zevnitř letadla, tady tento baťoch je docela hnůj. 4) vítejte v 21 století, po 60ti letech a x nehodách, konečně někdo přišel s padákem, LOL, demence na ústupu? Víc koronaviru.
poravde chapu toto pri vertikalnim klesani ci stoupani kdyz se nneco stane, ale pri rychlosti 250km/h to nemuze prece ten padak vydrzet (soudin dle vzhledu padaku, tloustce lan atd.).....
Jak říkám, tebe je tady škoda.
Pilot kotrý neovláda letieť pri autorotácii, tak nemá čo sadať do vrtulníku.. a ako u písal chalanisko, 90 % nehôd sa deje v malej výške, kde ti je padák tak na dve veci,.. chcel by som vidieť ako s týmto bezpečne pristane v zastavanej oblasti, alebo nad lesom, nebodal kdesi v horách medzi bralami
No, vše má své pro a proti. Na autorotaci potřebuješ výšku. Když ti selže motor nad zastavěnou oblastí, tak s velkou pravděpodobnosti úspěšně nepřistaneš ani s autorotací (ovladatelnost stroje je dost omezená). Tohle se při pádu nedá ovládat, ale zase to nebude potřebovat takovou výšku jako autorotace a navíc (oproti autorotaci) je to použitelné při jakékoliv závadě (kromě selhání vypuštění padáku).
https://www.galaxysky.cz/gyro-amp-helicopters-s65-cz

Zobrazit celou diskuzi