Rallye skupina B #2

19. září
Skupina B byla asi nejpopulárnější kategorií v rallye. Objevila se v roce 1982 a byla zrušena v roce 1987 po tragických nehodách Henriho Toivonena a Joaquima Santose. V roce 1982 mezinárodní automobilová organizace FIA (tehdy FISA) zrušila omezení a povolila výrobu speciálů pro účely rallye. Jednalo se o vozy technicky na úrovni formule 1, které byly uzpůsobeny pro jízdu na nezpevněných površích. K homologaci stačilo vyrobit pouze 200 kusů, v případě vylepšení stačilo vyrobit 20 vozů. Po pouhých pěti letech byla skupina B zrušena z důvodu stoupajícího počtu havárií a střetů s diváky. Jednalo se o vozy s motory o výkonu 500 koní, které tvořil ochranný rám a kevlarová karoserie.
9.9 /10

spartanDC

Zhlédnuto: 22 194x Hodnocení: 9.9/10 Komentářů: 42 Kategorie: historie

Značky: auto , sport , kompilace , rallye , retro , diváci , nostalgie , skupina b

Komentáře

Komentovat
zbývá znaků: 0
changes napsal... Lancia Stratos je nejhezčí! To byla opravdová rallye formula. (první auto v tomto videu) Až na to, že první auto na videu je Lancia 037 Rally...
Voctaa napsal... Jsou současný WRC vozy rychlejší, než ty ze skupiny B? Díky za vysvětlení, určitě je tu plno odborníků. __ B - bestiálních 500k ale efektivita přenosu výkonu motoru na cestu je u WRC jinde
zeonoid napsal... Videa nejdu spustit na ipade Urobti s tym nieco Zdejší přehrávač je bohužel stále ve flashi, nikoliv v HTML5, proto ti to nejde spustit. Nevím jak je to u jablek, ale na androidu existují způsoby jak flash rozjet, ale moc to nedoporučuji, flash obecně má hodně bezpečnostních děr. A i to je jeden z důvodů proč již není na mobilních zařízeních oficiálně podporován. Také bych uvítal novou verzi zdejšího webu a to včetně mobilní, čí alespoň responzivní verze.
Lancia Stratos je nejhezčí! To byla opravdová rallye formula. (první auto v tomto videu) Jinak si nedovedu představit že bych jako divák stál tak blízko u trati. To je vážně na palici.
Škoda , že tohle už není
Diváci teda šílení, ale káry to sou parádní.
petrpan161 Jasně jenže HF není Delta S4, zde je jen zdánlivá podoba v karoserii, jinak je to naprosto něco jiného. A S4 je možná dostupná jak Enzo nebo Veyron
No Integrale v dobrém stavu je taky něco přes mičudu. Tuhle jsem viděl Peugeot 205 T16 za cenu přes 2,5 míle, tak nevím co kupuješ svojí starý ty, ale pro mě je tu úplně mimo mísu 😃 http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=228286144&isSearchRequest=true&scopeId=C&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&makeModelVariant1.makeId=14700&makeModelVariant1.modelDescription=Integrale&pageNumber=5&fnai=prev Tady trochen levnější 😃 http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=202635339&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&scopeId=C&makeModelVariant1.makeId=14700&makeModelVariant1.modelDescription=Integrale&pageNumber=3&fnai=prev
schima napsal... Úžasná podívaná na úžasné závody, které se již nikdy nebudou opakovat. Něco jako F1 na Nordschleife. Díky Group B vzniklo několik ultimátních \"sériových\" vozů, které tady nikdo z nás řídit asi nebude. ------- Tak třeba Delta Integrale se dá sehnat od pár tisíc £ po nízké desítky tisíc £, čili za cenu normálního nového auta, není zase tak nedostupná jako Enzo nebo Veyron. 😃 Stačí nekoupit auto staré ale udělat si radost. 😃
Úžasná podívaná na úžasné závody, které se již nikdy nebudou opakovat. Něco jako F1 na Nordschleife. Díky Group B vzniklo několik ultimátních \"sériových\" vozů, které tady nikdo z nás řídit asi nebude