Zpětná zrcátka uvnitř auta

23. března

Nové SUV Audi e-tron je první plně elektrický vůz od Audi, který je na přání k dispozici s virtuálními vnějšími zpětnými zrcátky.

6.8 /10

košík

Zhlédnuto: 24 565x Hodnocení: 6.8/10 Komentářů: 86 Kategorie: technika

Značky: auto , suv , technologie , audi , interiér

Komentáře

Komentovat
zbývá znaků: 0
  • Aja
  • 24.03.2019 13:32
Takže prostorový obraz převedu do dvourozměrného? Jsem zvědav kdy přijde první havárie, kvůli tomu, že někdo blbě odhad vzdálenost automobilu za ním.
A jako ten odraz v zrcátku placatej neni jo?
Dokážeš mi nějak popsat tu neplacatost? Evidentně si pod tim představujeme každej něco jinýho...
Ludke oko vnima perspektivu i z odrazu v zrkadle. Na rozdiel od obrazu nasnimaneho kamerou a projektovaneho na displeji.
Hmmm... ne? 😃 Fyzikálně to můžeš udělat úplně stejně, k nerozeznání...
Jinak je to asi bezpečnější, protože si vzpomeň na poslední pořádný liják v autě, kdy ve zpětných zrcátkách nevidíš nic... Čištění kamery vyřešíš jednodušení a je ti jedno, že je voda na bočním okénku 😉
Takže na videích, třeba tady na tom webu jako nepoznáš, co je vpředu a co v zadu jo? A co je víc vzadu a co je míň vzadu...
Zrcadlo odráží obraz reálného světa. To znamená paprsky přicházející z různých směrů a vzdáleností. Proto jde v zrcadle očima ostřit různé předměty a vnímat tak 3 rozměry. Kdežto display nic neodráží, pouze vysílá obraz z 2D placky, kterou tvoří pixely. Proto tam nelze standardně hloubku vnímat. Proč asi myslíš, že jsou 3D kina a klasická kina? V tom prvním typu se různými triky simuluje 3D, ale stejně je to nahovno.
Takže ve videu, třeba tady na tom webu nepoznáš, co je vpředu a co je vzadu?
Precitaj si este raz co pisem. Ak to i tak nepochopis, hod sa pod vlak. Tvoje problemy sa mi nechce riesit.
Přečetl jsem si to ještě jednou. A dobře, řeknu to přímo - nevim jak ty, ale já ve videu poznám, co je vředu a co v zadu - poznám i co je blíž a co dál. Asi jsem robot...
Tvůj mozek ví, že auto je vzadu protože je menší než to co je blíž. To ses naučil během života. Ale nepozná to z perspektivy protože obraz na displayi je dvourozměrný. Rychlost přibižování i vzdálenost samořejmě na základě naučené zkušenosti můžeš odhadnou, ale stojí to za hovno. Schválně si zkus zavřít jedno oko a začít se dotýkat nějakých předmětů na rychlost a přesnost a pohybovat se v prostoru (tedy to co potřebuješ při řízení). Uvidíš, jak je to napiču.
Ještě že si mozek doma zapomínám málokdy... Jako chápu, co se snažíš říct, ale úplně stejně musíš odhad vzdálenosti natrénovat i v zrcátku... Nedejbože když to zrcátko zmenšuje. A když rozšířím původní příspěvek, tak do obrazu z kamery jde snadno dodělat nějaký asistent, který bude upozroňovat na kde co.
Hele, mně je to jedno, já už k tomu po tomto víc psát nebudu. Pokud si myslíš, že můžeš stejně dobře jezdit podle displaye, tak si jezdi. Můžeš zkusit trénovat tím, že dojedeš z Prahy do Brna s jedním zakrytým okem. Jen napiš kdy pojedeš... 🙂
No dobre poviem to polopate. Obraz v zrdkadle bude vzdy 3D, za predpokladu ze mas obe oci a oboma sa divas do zrkadla. Obraz na obrazovke bude vzdy 2D a mozes sa ne neho pozerat i troma ocami. I doma sa budes orientovat, ak si zavries jedno oko, si nauceny na vzdialenosti, ktore su ti zname, mas to v hlave. Odhadnes i vzdialenost auta v obrazovke. Ale nebudes schopny odhadnut ako rychlo sa k tebe blizi. Nebudes schopny odhadnut jeho rychlost ak smeruje k objektivu.

Zobrazit celou diskuzi