Časosběr výroby Porsche 911 GT3

04. dubna

Zuffenhausen, Stuttgart, Německo: Podvozek vozu Porsche 911 GT3 prošel před svou 117fázovou montáží více než jednodenní přípravou v karosárně a lakovně. Jednou z výzev při lakování vozidel a vývoji laku je práce se směsí materiálů podkladových komponent. Karoserie vozidla se již skládá z několika různých ocelových a hliníkových materiálů a může obsahovat také uhlíková vlákna nebo polypropylen. Dávky laku musí vyhovovat všem vnějším prvkům stejně a vytvářet stejnou barvu.

 

Před vstupem do lakovny je karoserie odmaštěna, natřena fosfátovým nátěrem a podrobena elektrochemickému procesu, který se používá hlavně pro ochranu proti korozi. Během procesu lakování se karoserie ponoří do nádrže, která je naplněna elektroforetickou ponořovací barvou a deionizovanou vodou. Aby se dosáhlo optimálního pokrytí karoserie, otáčí se v nádrži kolem vlastní osy.

 

Poté se na karoserii a panely nanese základní, podkladový a bezbarvý lak se standardní barvou, přičemž se mezi těmito třemi fázemi spotřebují přibližně 4 litry nanášecí kapaliny. Základní nátěry se volí podle výsledné barvy; světlé barvy vyžadují světlý základní nátěr, tmavé barvy tmavý základní nátěr. Základní nátěr je barevná vrstva, která dodává požadovaný odstín a je silná pouze do 30 mikrometrů. Pro srovnání: běžný papír do tiskárny má tloušťku kolem 100 mikrometrů.

 

Poslední vrstva vozu, bezbarvý lak, je nejtlustší a je nastříkána v rozmezí 30 až 50 mikrometrů, což názorně ukazuje, jak tenké jsou jednotlivé vrstvy laku. Natřený vůz se poté suší při maximální teplotě 200˚Celcia po dobu více než dvou a půl hodiny.

 

Standardní, metalické a speciální barvy jsou předem konkrétně definovány pro každou modelovou řadu v řadě a v některých případech dokonce pro každý derivát pro každý modelový rok. Množství nabízených barev je dáno počtem skladovacích nádrží a zásobovacích linek barvy v rámci lakoven ve výrobních závodech. Z tohoto důvodu nemůže být z čistě technického hlediska pro model 911 nabízeno více než 17 standardních barev exteriéru.

 

V rámci programu Paint to Sample je na nové vozy 911 nebo 718 z výroby k dispozici více než 100 dalších předem schválených barev nad rámec standardní nabídky. Modely Taycan, Cayenne, Panamera a Macan mají k dispozici více než 50 dalších možností. Nové odstíny lze zvážit i prostřednictvím programu Paint to Sample Plus, pokud chce zákazník postoupit o krok dál, což je proces, který dokáže barevně sladit téměř jakýkoli požadavek, pokud projde přísným testem proveditelnosti.

 

Program Paint to Sample Plus je v současné době k dispozici pouze pro vozy vyráběné v Zuffenhausenu - 911, 718, Taycan - a samotný vývoj barvy trvá nejméně pět měsíců. Paint to Sample Plus nabízí zákazníkům možnost trvale rozšířit barevnou paletu Porsche o další barvu. Všichni zákazníci, kteří poprvé požádají o barvu a zaplatí příplatek za vývoj barvy, se mohou považovat za tvůrce této barvy. Zákazník a barva jsou zaznamenány v databázi barev Porsche a barva je co nejrychleji přidána do předem schválených možností v programu Paint to Sample, aby si nově vytvořenou barvu mohli objednat i ostatní.

8.9 /10

VOSIČKA

Zhlédnuto: 5 738x Hodnocení: 8.9/10 Komentářů: 22 Kategorie: technika

Značky: timelapse , dron , výroba , porsche , časosběr

Komentáře

Komentovat
zbývá znaků: 0
  • ujjo
  • 10.04.2022 20:00
vyrábět tak drahé auto v podobných podminkých jak zasraný nekvalitní hnujdaj pod tlakem na zkurvené lince to snad nemyslíte vážně.......

Zobrazit celou diskuzi