Přistání Airbusu A380

19. ledna

Video z přistání největšího dopravního letadla na světě Airbusu A380.

Airbus A380 je dvoupatrový čtyřmotorový proudový širokotrupý letoun vyráběný evropskou společností Airbus S.A.S., je největším dopravním letadlem světa. Větší než A380 jsou jen nákladní letouny Antonov An-225, hydroplán Hughes H-4 Hercules, vzducholoď Hindenburg, experimentální letadlo Stratolaunch a Boeing 747 Dreamlifter. K červenci 2019 ho bylo vyrobeno 239 kusů. Pohon zajišťují čtyři dvouproudové motory buď evropské (Rolls-Royce Trent 900), nebo americké (Engine Alliance GP7200) provenience. V závislosti na konfiguraci pojme od 525 cestujících do 853 při verzi economy. V únoru 2019 společnost Airbus oznámila ukončení výroby tohoto modelu k roku 2021. Důvodem je nízká poptávka leteckých společností.

9.0 /10

spartanDC

Zhlédnuto: 25 226x Hodnocení: 9.0/10 Komentářů: 76 Kategorie: technika

Značky: počasí , nej , letiště , přistání , dopravní letadlo , déšť , airbus , emirates

Komentáře

Komentovat
zbývá znaků: 0
Zajímalo by mě spíše to dokonale přesné podrovnání - přitáhnutí aby měkce dosedl. Ví někdo povolaný zda to má zcela na starosti elektronika, nebo to stále ještě má v gesci (při běžných povětrnostních podmínkách) pilot? Za svých (jen pár) letů v životě si pamatuju jak přistání kdy s tím mamlas praštil jak s prací, a naproti tomu i takové kde člověk absolutně nepoznal kdy se kola dotkla země...
Ano má to na starosti elektronika,serva. Ale pokud se rozhodne s tim přistát pilot manuálně většinou nevidíš rozdil zda přistál autopilot nebo pilot. U boeingu to poznáš ten potřebuje větší sílu na berany a na řídící plochy 😊
pristani ma uz po generace na starosti autopilot, pilot samozrejme koriguje
To záleží letiště od letiště. Na zem tě dovede za pomocí autopilota jen ILS CAT IIIb, hodně mezinárodních letišť má jen ILS CAT II, kde pilot přebírá řízení nejpozději 30 metrů nad zemí a dosedá sám, nebo ILS CAT I, kde přebírá řízení nejpozději v 60 metrech. No a někde to nemaj vůbec. Ve většině dovolenkovejch destinacích přistává pilot bez pomoci autopilota 😉
díky
Taková snůška keců, že to jeden neviděl. Všichni chytří, ale nikdo z vás není schopný ani rozlišit ILS a autoland. Autolandovat si můžeš co chceš, třeba i CAT I, je tam velké ALE a je to spíš sci-fi. Nicméně můžeš. Samozřejmě CAT II, přístání může a nemusí být autoland. CAT III vyžaduje autoland, IIIb vyžaduje i rollout. Nebavíme-li se o letadle s HUD a schávleném pro manuální CAT III.
tu je znalcu kurva to me těší
Tím je degradováno zařízení ILS pro provoz v kategorii II nebo III, o čemž posádka provádějící přiblížení musí být informována.
Tak já to psal samozřejmě zjednodušeně. Když už se sem teda přiřítíš jako nejvetší odborník, kterej nás jde poučit, tak aspoň nepiš blbosti. Autoland jde provést pouze na letišti vybaveném ILS naváděním CAT III, u nížších kategorií nejde o autoland ale o approach. A vůbec nechápu to "CAT III vyžaduje autoland, IIIb vyžaduje i rollout", jak jako vyžaduje?
Autoland se provadí pouze za zhoršených viditelnostních podmínek, nesmí ale foukat silný boční vítr. Letiště pak vyhlašuje LVP (Low Visibility Procedures). Znamená to celkem dost věcí, po jejichž splnění může být povolen autoland. Konkretní věci, týkající se náchylného ILS signálu potřebného pro autoland, jsou třeba to že blízko ILS antén nesmí být pozemní vozidla.
Letadla na approachi mají zvětšené rozestupy, letadla na zemi musí vyčkávat v přesných místech, viz. třeba tady krátkej úryvek: "dbát na dodržování pojíždění letadel jen na vyčkávací místa kategorie II a III. V případě, že letadlo na odletu překročí stop příčku vyčkávacího místa kategorie II a III, dojde k narušení ochranné zóny lokalizéru (localizer sensitive area).
Tady ještě ukázka, jak dopadá autoland přistání při zarušeném ILS: http://www.bfu-web.de/EN/Publications/Investigation%20Report/2011/FactualReport_11_EX010_B777_Munic.pdf?__blob=publicationFile
Měl jsem to rozepsaný víc, ale díky debilní podmínce na 470 znakovej komentář, jsem to rozjebal. A proto taky ten první komentář z týhle šňůry je vytrženej a konec nedopsanej, protože na to seru. 😀
"Autoland jde provést pouze na letišti vybaveném ILS naváděním CAT III" Jenomže to není pravda. Možná to váš FCOM přikazuje, jsou takoví dopravci, ale obecně to je blbost. Autoland jde zaletět na jakémkoli ILS, stejně tak jde použít i bez LVO. Mimochodem třeba CDG má přímo publikovány postupy pro autoland mimo LVO. A jo, ser na to, protože očividně umíš hovno.
Mimochodem co třeba americký AC 120-118, který přikazuje použít autoland u CAT II je-li RVR pod 350 m, přestože limit u nás je 300 m? Strana 79. Tak jak to, že to nejde?
A tady to máš i s videem a jeppessenem. CAT II, minima pro kategorii II a autoland. https://www.youtube.com/watch?v=K_o65V0Cswk Prej, že to nejde...
a proč tolik jedu? taky sem v něčem specialista, ale rozhodně se jako namyšlenej čůrák na webu nechovám...
  • Aim9
  • 29.01.2020 20:59
Priblizenie - approach ma na starosti autopilot ... samotne podrovnanie je v rukach pilota. Airbus dokonca pilotom hlasi "Retard" 😉

Zobrazit celou diskuzi